Via Baltica Saugat läbival kahel ja poolel kilomeetril käib vilgas ehitus

Tallinn – Pärnu – Ikla maantee kilomeetritel 120,3 – 122,8 alustati objekti väljamärkimisega mullu septembris. Oktoobris tulid ehitustandrile masinad. Sauga jõge ületav uus Nurmeveski sild ja kõrval asuv uuenduskuuri läbiv Nurme sild peavad ühes kõigi teedega valmima tänavu detsembris.

Nurmeveski silla ehitus Sauga jõel Foto Urmas Saard
Nurmeveski silla ehitus Sauga jõel. Foto: Urmas Saard

Maanteeameti kodulehe andmetele ehitatakse Nurmeveski sild laiusega 9,5 meetrit ja sellele tuleb Pärnust Tallinna poole väljuva suunaga kaks sõidurida. Nelja avaga silla pikkuseks on projekteeritud 153,7 meetrit. Pärnusse sissesõiduks hakkab liiklus toimuma mööda vana Nurme silda ainult ühel sõidurajal.

Samaaegselt Nurmeveski silla ehitusega on alustatud ka Nurme silla remondiga. Praegu toimub asfaltkatte mahafreesimine. Sillal uuendatakse hüdroisolatsioon, vuugid, võetakse käsile betoonpindade remont, asendatakse piirded ja teekate.

Tööde käigus tõstetakse katendi kandevõimet, ehitatakse välja Nurme ristmik, korrastatakse vee äravoolusüsteemid ja kaasajastatakse valgustus Nurme ristmikul. Samuti ehitatakse välja jalg- ja jalgrattatee Jänesselja ringist kuni Nurme ristmikuni. Kavandatud tegevusega rajatakse ligemale pool kilomeetrit täiesti uut maanteed.

Projekteerija oli Skepast & Puhkim OÜ ja tööde peatöövõtja on Nurme Teedeehitus OÜ, kes täidab tellija Maanteeameti tellimust. Järelvalvet teostab AS Taalri Varahaldus.

Projekti arvestuslik kogumaksumus on 5 207 234 eurot, millest 85 protsenti ehk 4 426 149 eurot rahastab Euroopa Liidu ühtekuuluvusfond.

Urmas Saard