Sindi gümnaasiumi lastele tekitatakse isu

Ettevõtluskuul osalenud Sindi gümnaasiumi algklasside õpilased meisterdasid omaloominguliselt mitmesuguseid esemeid, mida näeb koolimaja esimesel korrusel avatud näitusel „Vanast uus”.

Marten Adamsoo, Kert Erikson ja Karl Marten Kore Foto Urmas Saard
Marten Adamsoo, Kert Erikson ja Karl Marten Kore. Foto: Urmas Saard

[pullquote]Marteni vanaema: et nad oma kätega endale mänguasju meisterdaksid[/pullquote]„Ei tahaks, et laste päevi sisustaks üksnes nutitelefon,” ütles Sindi gümnaasiumi õpetaja Eneli Arusaar, kelle algatusel sündis eile keskpäeval avatud väljapanek, millega saavad kõik huvilised tutvuda kuni 23. oktoobrini. „Ühiselt, koos kõigi algklasside õpetajatega julgustasime õpilasi ise endale uusi asju tegema. Olgu selleks mänguasjad või tarbeesemed. Suunatud tegevus andis lastele hea võimaluse meelde tuletada, et koolipäeva saab ka ise põnevaks muuta,” rääkis Arusaar.

„Lastele tuleb isu tekitada, et nad oma kätega endale mänguasju meisterdaksid,” lausus 1. a klassi õpilase Marteni vanaema.

Esialgse mõtte kohaselt pidanuks igast klassist keegi õpilane tegema töötutvustuse. Kuid õhin kujunes üllatuslikult palju suuremaks ja õpilased tahtsid sundimatult rohkemgi sõna saada, et oma tööga paremini nähtavale pääseda.

Mulle meeldivad jojod

Valdis Tärk, 4.b õpilane, hoidis käes laevalgustit. Valdis rääkis, et temal tekkinud lambi valmistamise mõte torti süües. Isa kiitnud poja mõtet ja soovitas lambi varju valmistamiseks kasutada tordikarbi kaant. „Ema aitas teha ajalehe tükke, mida kleepida ümmarguse karbi ümber. Isa aitas pirnipesa paigaldusega,” jutustas Valdis pere ühisest tegevusest. Aga Valdis näitas veel midagi, mille päris iseseisvalt valmis tegi. Mulle meeldivad jojod. Mõtlesin, et äkki tuleb välja kui kruvin kaks korki kokku, panen sinna sisse mutri ja liimin kokku. Kuna ma ei leidnud kahte ühesugust korki, siis kasutasin erinevaid. Tõin kooli ja näitasin õpetajale. Siis tuli üks poiss minu juurde ja ütles, et tahab ka niisugust. Nii ma hakkasingi neid rohkem tegema.”

Ilja Repjov tutvustas vahvaid hea kunstilise kujundusega mosaiikpilte, mille valmistajad olid 1.c-4.c klasside õpilased.

Marten Aadamsoo (2.a) andis asjakohaseid selgitusi, kuidas tema koos veel kahe klassikaaslasega haisid valmistas.

Mia Mirell Klaanberg (4.b) ütles, et tema kodus on palju klaaspurke. „Kerisin lõnga juppe ümber ja nii sain pliiatsite topsi.”

Aurora Laanemaa (1.a) käes oli kaunis sügisvärvides vahtralehtede kompositsioon.

Toredasti rääkis 3.a klassis õppiv Mathilda Mitt sellest, kuidas ta pliiatsi topsi kaunistamiseks värvi peale viskas.

Merili Linnas (4.a) ütles, et proovis oma ema töökohta maketina kujutada. „Leidsin sobiva pappkasti. Ilustasin ja sisustasin selle seest ära.”

Gerlin Vainokivi (4.a) kahest pappkarbist ehitatud elamu kõrgete kuuskede keskel oli samuti töömahukas ja põnev tegu.

Ilmselt väga palju tööd pidi tegema Kertu Sepp (2.b), kes oli valmistanud miniatuurse nukuteatri. Kepikeste külge kinnitatud nukud võimaldavad päris etendust korraldada.

Tublilt esinesid oma töö ja sõnalise tutvustamisega ka Noora Lee Laarmann (1.a), Karolin Jõe (2.a),
Karmen Nõmm (2.a) ja Laura Tenneberg (3.b).

Urmas Saard