Kylauudis.ee

on kodanikualgatuse korras sündinud infoportaal, mis vahendab kodukandi uudiseid ja elulist infot inimeselt inimesele. Loe lähemalt!

ENFRDEESFILVVRO

Kaastööd ja kirjad
palume saata e-posti aadressil info@kylauudis.ee

Nädala mõte

"Pilk üle õla ja sammuga edasi."

Vaata nädala mõtete arhiivi!

Viimased uudised

Arhiiv

Sõbrad, toetajad

aprill 2019
E T K N R L P
« märts   mai »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Pärnu volikogu kiitis heaks uue autosilla sillakoridori

Pärnu linnavolikogu võttis vastu ja saatis avalikustamisele Raba-Lai tänava silla detailplaneeringu silla ja sillakoridori asukoha ulatuses.

Suuremal pildil Pärnu linnas Pärnu jõge ületava tulevase kolmanda silla ligilähedane asukoht. Foto Urmas Saard Pealmisel pildil silla 3D-mudel möödunud aastast. Foto Pärnu linnavalitsus

Suuremal pildil Pärnu linnas Pärnu jõge ületava tulevase kolmanda silla ligilähedane asukoht. Foto: Urmas Saard. Pealmisel pildil silla 3D-mudel eelmisest aastast. Foto: Pärnu linnavalitsus

Planeering näeb ette silla ning silla peale- ja mahasõitude lahendused linnale kuuluvatel transpordimaa kinnistutel. Sillakoridor saab alguse Raba tänava pikenduselt ning jõuab Decora kaupluse ja Pärnu Vee kontori vahelisele tühermaale, kuhu tuleksid mahasõidud Laiale tänavale ning tulevikus läbi praeguse politseimaja ja päästeameti vahelise hoovi Pikale tänavale.

Trassikoridori paika panemine on vajalik silla ja sillaga seotud tänavate ja ristmike edasiseks planeerimiseks. Sillakoridori lahendus näeb tulevikus ette Rääma 23 hoone lammutamise. Sillakoridori kesklinna-poolses osas on vaja lammutada Lai 26 ja selle abihoone.

Lai 28 elumaja muinsuskaitseamet lammutada ei luba, samuti jääb endisesse asukohta AS Pärnu Vesi peahoone. Silla laius ja sillalt maha ja pealesõitude liikluslahendus otsustatakse projekteerimisel.

Planeeritavale sillale pääseb Rääma poolt Raba tänava või Rääma tänavale rajatava ringristmiku kaudu. Kesklinna poolt on võimalik sillale sõita Laia tänava kaudu Riia maantee poolt või Laialt tänavalt Aia tänava pikenduselt. Sillalt mahasõit on võimalik vaid Lai tänavalt kesklinna poole või läbi politseimaja ja päästeameti hoovi rajatava tänava kaudu Pikale tänavale. Politsei ja päästeteenistus on kavas kolida Tammsaare puiestee äärde ehitatavasse sisejulgeoleku kompleksi.

Detailplaneeringus pakutud lahenduses on uue silla veepealse silde ala üle Pärnu jõe kõige lühem – 230 meetrit. Uus sild vähendaks liikluskoormust Pärnu kesklinnas ja viiks intensiivsema liikluse kesklinnast eemale. 2014. aastal Pärnu linnavalitsuse poolt tellitud maksumuse analüüsis pakuti uue silla ehituse maksumuseks 14,7 – 18 miljonit eurot.

„Oleme lubanud koostada uue silla detailplaneeringu ja töötada välja silla ehitamise rahastamismudeli,“ ütles linnapea Romek Kosenkranius. „Kui vaidlused silla asukoha üle on lõppenud ja planeering kehtestatud, on võimalik silla ehitamiseks toetust küsida ka riigilt. Enne seda võib alati öelda, et pärnakad ei tea isegi, kuhu ja millist silda nad ehitada tahavad.“

Samal teemal:

Britt Vaheri 3D visualiseering Pärnu kolmandast sillast

 

 

 

Sillad maailmas ja Pärnus

Sillalt mahasõit on võimalik vaid Lai tänavalt kesklinna poole või läbi politseimaja ja päästeameti hoovi rajatava tänava kaudu Pikale tänavale. Foto Urmas Saard

 

 

 

Pärnu uue autosilla planeeringut hakkab linnavolikogu arutama

Comments are closed.