Pärnu uue autosilla planeeringut hakkab linnavolikogu arutama

Pärnu linnavalitsus saatis volikogule vastuvõtmiseks Raba-Lai tänava silla detailplaneeringu, mida volikogu hakkab arutama 25. aprillil toimuval istungil.

Sillalt mahasõit on võimalik vaid Lai tänavalt kesklinna poole või läbi politseimaja ja päästeameti hoovi rajatava tänava kaudu Pikale tänavale. Foto Urmas Saard
Sillalt mahasõit on võimalik vaid Lai tänavalt kesklinna poole või läbi politseimaja ja päästeameti hoovi (pildil) rajatava tänava kaudu Pikale tänavale. Foto: Urmas Saard

[pullquote]Detailplaneeringus pakutud lahenduses on uue silla veepealse silde ala üle Pärnu jõe kõige lühem – 230 meetrit.[/pullquote]Linnavalitsus esitas volikogule detailplaneeringu, mis näeb ette silla ning silla peale- ja mahasõitude lahendused linnale kuuluvatel transpordimaa kinnistutel. Sillakoridor saab alguse Raba tänava pikenduselt ning jõuab Decora kaupluse ja Pärnu Vee kontori vahelisele tühermaale, kuhu tuleksid mahasõidud Laiale tänavale ning tulevikus läbi praeguse politseimaja ja päästeameti vahelise hoovi Pikale tänavale.

Trassikoridori paika panemine on vajalik silla ja sillaga seotud tänavate ja ristmike edasiseks planeerimiseks. Sillakoridori lahendus näeb tulevikus ette Rääma 23 hoone lammutamise. Sillakoridori kesklinna-poolses osas on vaja lammutada Lai 26 ja selle abihoone.

Lai 28 elumaja muinsuskaitseamet lammutada ei luba, samuti jääb endisesse asukohta AS Pärnu Vesi peahoone. Silla laius ja sillalt maha ja pealesõitude liikluslahendus otsustatakse projekteerimisel.

Planeeritavale sillale pääseb Rääma poolt Raba tänava või Rääma tänavale rajatava ringristmiku kaudu. Kesklinna poolt on võimalik sillale sõita Laia tänava kaudu Riia maantee poolt või Laialt tänavalt Aia tänava pikenduselt. Sillalt mahasõit on võimalik vaid Lai tänavalt kesklinna poole või läbi politseimaja ja päästeameti hoovi rajatava tänava kaudu Pikale tänavale. Politsei ja päästeteenistus on kavas kolida Tammsaare puiestee äärde ehitatavasse sisejulgeoleku kompleksi.

Pärast vastuvõtmist volikogus läheks detailplaneering avalikustamisele ja siis saavad elanikud planeeringulahenduse osas kaasa rääkida. Pärast planeeringu kehtestamist saab hakata pidama riigiga läbirääkimisi silla ehitamiseks vajaliku raha osas.

Detailplaneeringus pakutud lahenduses on uue silla veepealse silde ala üle Pärnu jõe kõige lühem – 230 meetrit. Uus sild vähendaks liikluskoormust Pärnu kesklinnas ja viiks intensiivsema liikluse kesklinnast eemale. 2014. aaastal Pärnu linnavalitsuse poolt tellitud maksumuse analüüsis pakuti uue silla ehituse maksumuseks 14,7 – 18 miljonit eurot.

„Oleme lubanud koostada uue silla detailplaneeringu ja töötada välja silla ehitamise rahastamismudeli,“ ütles linnapea Romek Kosenkranius. „Kui vaidlused silla asukoha üle on lõppenud ja planeering kehtestatud, on võimalik silla ehitamiseks toetust küsida ka riigilt. Enne seda võib alati öelda, et pärnakad ei tea isegi, kuhu ja millist silda nad ehitada tahavad.“

Eelmisel nädalal väljastas linnavalitsus Kesklinna silla projekteerimistingimused. Kesklinna sild vajab enne uue silla võimalikku ehitust remonti ja remonttööde projekteerimisel kaalutakse ka silla laiuse muutmist. Kesklinna silla remont ei välista uue autosilla ehitamist, kuid uue silla ehitust saab alustada siis, kui linnal on ehituseks leitud piisavalt raha.

Teet Roosaar
Pärnu linnavalitsuse meedianõunik