Kylauudis.ee

on kodanikualgatuse korras sündinud infoportaal, mis vahendab kodukandi uudiseid ja elulist infot inimeselt inimesele. Loe lähemalt!

ENFRDEESFILVVRO

Kaastööd ja kirjad
palume saata e-posti aadressil info@kylauudis.ee

Nädala mõte

"Pilk üle õla ja sammuga edasi."

Vaata nädala mõtete arhiivi!

Viimased uudised

Arhiiv

Sõbrad, toetajad

juuni 2018
E T K N R L P
« mai   juuli »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Laevaga Pärnu ja Paikuse vahet sõitma

Lõbusõit OÜ alustas Pärnu Cruises kaubamärgi all regulaarselt toimuvate huvireisidega Pärnu jõel.

Laeva Pärnu kapten Tiit Tõniste Foto Urmas Saard

Laeva Pärnu kapten Tiit Tõniste. Foto: Urmas Saard

Miks mitte sõita jalgrattaga laevani, jätta ratas sildumispaika ja sõita igapäevaselt laevaga kesklinna ja tagasi

Reedel, 8. juunil lõikasid Jaansoni raja äärsel kail (aadressiga Lai 2) Pärnu linna kirjadega valget linti 85-kohalise laeva omanik Asko Lääts ja Pärnu linnapea Romek Kosenkranius. Sellega kuulutati laeva esimene hooaeg avatuks ja kutsutud külalised astusid laeva ülemisele tekile, kus Bravo Catering kaunid piigad Marian Solovjova ja Marianne Mihkelstein tervitasid pardale saabunuid vahuveini, suupistete, puuviljade ja tordiga.

Lääts ütles laeva tutvustades, et alusel on pikkust 18 ja laiust viis meetrit. Laevakeret jääb allapoole veepinda 1,3 m. Laeval on kaks tekki. Aluse liikumiseks kasutatakse kahte peamasinat ja ühte abimasinat. Reisilaev valmis 1992. a Soomes. Paarkümmend aastat tegi see laev regulaar- ja tellimusreise Ahvenamaa ja Turu vahel. “Sealt me ta Pärnusse tõimegi,” rääkis Lääs.

Laeva juhib kapten Tiit Tõniste, kes juba 40 aastat merd sõitnud.

Laeva juhib kapten Tiit Tõniste, kes juba 40 aastat merd sõitnud. 1972. a. Merekooli lõpetas ta 1972. a ja on töötanud Eesti merelaevanduses. Kapteni sõnul arendab laev kiirust kuni kaheksa sõlme, aga jõel liikumiseks piisab ka kuuest sõlmest. “Praegu on laev arvel sisevee registris ja sellega ei tohi rannikust kaugemale minna, kuigi talub laine kõrgust kuni 0,7 m,” selgitas Tõniste.

Tegemist on ainulaadse puhkuse- ja vabaaja veetmise viisiga suvepealinnas, mida pole nähtud mitmeid kümneid aastaid. Tilluke reisilaev Pärnu hakkab seilama Pärnu jõel kõigil seitsmel nädalapäeval viiel-kuuel väljumisel päevas ja nii terve suve. “Kuna suur ja mahukas investeering sai tehtud, loodame, et pärnakad võtavad meid kenasti omaks ja ka suvine turist leiab tee kesklinna jõepromenaadile. Siiani on just kohalikelt tulnud toetussõnad ja julgustus olnud kinnituseks sellele, et ajame õiget asja ning meie plaan teha midagi uut ja huvitavat on Pärnus teretulnud,” lisas Lõbusõit OÜ juhatuse liige Gabriel Paulberg vestlusele juurde. Järgmiseks nädalaks on juba kõigile päevadele soovitud tellimusreise. Pärnu hotelli müügijuht Kristi Lehtla ütles, et tegi tellimuse paarikümnesele grupile just eilsel proovisõidul.

Kõik proovisõidu kaasa teinud reisijad imetlesid Pärnu jõe kauneid kaldaid lopsaka looduse ja kauni arhitektuuriga, mida muidu pole osatud märgata. Üllatust valmistas näiteks Tammistesse rajatud uuselamute piirkond. Eilse seltskonnaga sõitis laev Suure silla juurest piki jõge ülesvoolu Reiu sillani ja tagasi. Nii hakkabki põhiline veetee olema. Teistsuguseid marsruute tuleb ette tellida.

Linnapea rääkis, et Paikuse rahvas on avaldanud soovi astuda laevale kusagil kiviaja küla läheduses. “Miks mitte sõita jalgrattaga laevani, jätta ratas sildumispaika ja sõita igapäevaselt laevaga kesklinna ja tagasi. Kui laeval ruumi jätkub, võibolla saaks ratta ka tekile panna,” arutles Kosenkranius, kes ei pidanud võimatuks sel juhul isegi mingi dotatsiooni eraldamist sarnaselt muule ühistranspordile. Aga see on siiski alguses üksnes mõttetasandil välja käidud idee.

Urmas Saard

Comments are closed.