Kylauudis.ee

on kodanikualgatuse korras sündinud infoportaal, mis vahendab kodukandi uudiseid ja elulist infot inimeselt inimesele. Loe lähemalt!

ENFRDEESFILVVRO

Kaastööd ja kirjad
palume saata e-posti aadressil info@kylauudis.ee

Nädala mõte

"Pilk üle õla ja sammuga edasi."

Vaata nädala mõtete arhiivi!

Viimased uudised

Arhiiv

Sõbrad, toetajad

veebruar 2018
E T K N R L P
« jaan    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728  

Juhtrajasõidu karikasarja avaetapp Haapsalus

27. jaanuaril kogunes Haapsalu Noortekeskusesse veidi üle 30 mudelisportlase, et läbi viia juhtrajasõidu karikasarja 2018 aasta avaetapp. Kavas oli kolm klassi: PR-24, Open-12 ja ES-24.

Janis Nabokins Foto Urmas Saard

Janis Nabokins. Foto: Urmas Saard

Veel aasta tagasi oli Haapsalus seis väga nutune, sest Päästeamet oli teinud linnavalitsusele ettekirjutuse selle ruumi sulgemiseks, kuna puudus tagavaraväljapääs tulekahju korral. Linnavalitsus korraldas ka konkursi tagavaraväljapääsu ehitamiseks, kuid pidas laekunud pakkumisi liiga kalliks. Selle tõttu otsustati kevadised Eesti Meistrivõistlused, mis olid võistluskalendri järgi plaanis läbi viia Sindis, korraldada erandkorras Haapsalus, et teha sümboolne viimane kummardus sellele suurte traditsioonidega kohale. EMV Haapsalus toimuski, kuid mõne aja möödudes hakkas Haapsalust tulema infot, et linnaisad ikkagi otsustasid tagavaraväljapääsu ehitada. Vähe sellest! Leiti raha ka uue juhtraja ehituseks. Raja projekteeris ja ehitas Janis Nabokins, kes on ise tiitlitega sõitja ja ka Sindis võistelnud. Vahetult enne MM-i Itaalias, septembrikuus, sai rada Haapsalus valmis. Rada on 46 meetrit pikk ja samuti tähistatud värvikoodiga, nagu Sindis. Seega asub nüüd Eesti uusim ja pikim rada Haapsalus. Avavõistlus viidi läbi 13 jaanuaril, kust meie pesamuna Karin Mets tõi koju kaks auhinda: 2. koht noorte arvestuses ja 3. koht juunioride arvestuses.

Sindist osalesid sel korral Andy Aron, Karmen Mets, Karin Mets ja uustulnukana Sebastian Roosaar. Sebastian küll eelmise aastal Sindis juba korra võistles, kuid tutvumine teiste radadega seisab veel ees. Sebastian alustas esimeses grupis, kus stardivad kõige madalama reitinguga võistlejad ja uustulnukad. Vabatreeningul oli näha, et elektrooniline juhtpult oli sellel rajal tema jaoks liiga äkiline. Seepärast sai proovitud mehaanilise puldiga ja see sobis talle paremini. Algus oli muidugi raske, eriti ääreradadel. Keskmistel hakkas asi juba kohati sõidu moodi välja nägema. Kahel korral käis mudel ka „boksis”, sest kokkupõrgetes sai mõlemal korral kannatada ülekande hammasratas. Peale Sebastiani võistles selles grupis veel kaks uustulnukat Äksist. Üht nendest suutis ta edestada 10 ringiga, kuid teine jäi 13 ringi kaugusele. Kuna tugevamate hulgast ebaõnnestus sel korral Einar Viira, siis Sebastianile seekord 32. koht. Järgmises grupis Sõitis meie omadest Karin Mets. Kõik sujus kenasti kuni eelviimase sõiduni, kus kokkupõrke tõttu tuli mootor raami küljst lahti. Remondiks kulus ca 30 ringi ja nii tuligi leppida 28. kohaga. Karmen tuli 6. kohale ja Andy 8. kohale. Kolm esimest kohta üldarvestuses hõivasid Haapsalu sõitjad:

1. Margus Jõgilaine – 341 ringi
2. Bruno Põldäär – 325 ringi
3. Reio Lõhmus – 323 ringi

Open-12 klassis pidi Karmeni mudel kaks korda remondis käima ülekande vahetamise tõttu ja tulemuseks 7. koht 401 ringiga. Andy´l sujus sõit kenasti, kuid Haapsalu võistlejatele vastu ei saanud. Esikohta lahutas teisest ainult 2 sektorit (rada on jaotatud 100 sektoriks).Kolm paremat:

1. Bruno Põldäär – 462,82 ringi
2. Reio Lõhmus – 462,80 ringi
3. Andy Aron – 448 ringi

ES-24 klassis sõitsid Karmen ja Andy hästi, kuid Kaiar ja Margus olid seekord kiiremad ja lihtsalt sõitsi eest ära ülejäänutel. Neli paremat:

1. Kaiar Tammeleht, Saue – 553 ringi
2. Margus Jõgilaine, Haapsalu – 551 ringi
3. Karmen Mets, Jõõpre – 524 ringi
4. Andy Aron, Sindi – 504 ringi

Järgmine etapp on kavas 24. veebruaril Äksis

Johannes Mets

MTÜ Sindi Mudelisport

Sindi ANK tehnikaringi juhendaja

Leave a Reply

  

  

  

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>