Andy ja Karmeni esimene võit endurol

Sindis toimus juhtrajaautomudelismi pikamaasõit, mis äraseletatult tähendab kaheliikmeliste võistkondade pooletunniseid vaheldumisi sõitmisi. Võistles tosin võistkonda: seitse Eestist, neli Soomest ja Soome-Leedu segavõistkond.

Esireas paremalt esimene ja teine Andy Aron ja Karmen Mets, nende taga Kaiar Tammeleht ja Margus Jõgilaine Foto Marko Mets
Esireas paremalt esimene ja teine Andy Aron ja Karmen Mets, nende taga Kaiar Tammeleht ja Margus Jõgilaine. Foto: Marko Mets

Uksed avati 1. juulil varakult, peale poolt nelja hakkasid ka võistkonnad kohale jõudma. Trenni lubati teha kuni õhtu kaheksani. Siis rada suleti ja mudelid läksid tehnilisse komisjoni. Peale tehnilist komisjoni algasid kell 21.00 kvalifikatsioonisõidud. Kuna tegemist oli võistkondadega, siis sai kumbki võistleja 30 sek. sõiduaega, mille jooksul oli eesmärgiks läbida võimalikult pikem teekond. Mõlema sõitja tulemused summeeriti. Võistluste sekretär oli osanud võistkonnad kenasti järjekorda panna, sest tulemused paranesid tõusvas joones, mõni üksik erand välja arvatud.

Kvalifikatsiooni lõpp kujunes väga põnevaks. Viimaseks olid sõitma pandud meie paar Andy Aron ja Karmen Mets. Enne neid oli Soome paar Emilia Sinisaari — Heikki Sinisaari saanud tulemuseks 12,72 ringi, kusjuures sõitsid korra rajalt välja. Ka meie paar tegi ühe sõiduvea, kuid suutis siiski lõpuks läbida 12,73 ringi. Nii napikat küll varasemast ei mäleta! Tugevamasse gruppi sõitsid end veel Niko Sorsa — Tomi Sorsa Soomest kolmandana, Eesti paar Kaiar Tammeleht — Margus Jõgilaine neljandana Aleksei Tsebõkin — Bruno Põldäär Haapsalust viiendana ja Kaur-Erik Tamm — Rasmus Blitner Äksist kuuendana.

Peale kvalifikatsiooni läksid mudelid kinnisesse boksi ja võistluspaik suleti.

Laupäeval alustas nõrgem grupp kell 8.00. Kahe sõidu järel sai selgeks, et teiste eest lähevad ära Risto Olkonen — Lukas Patasius. Nende lõpptulemuseks jäi 2567 ringi. Üks võistkond Soomest oli hädas mudeli tehnilse seisukorraga ja käis mitmel korral remontimas. Lõpuks, kui viiendas sõidus sai 1000 ringi täis, sai neil ilmselt villand ja mudel võeti rajalt maha.

Kuna B grupi võistlus sujus ladusalt, siis sai A grupp alustada pool tundi varem ja kohad raja ääres võeti sisse kell 13.00. Algus oli pingeline, sest peale esimest sõitu olid neli esimest: Kaiar —Margus → 348 ringi, Emilia — Heikki → 344 ringi, Niko — Tomi → 331 ringi ja Andy — Karmen → 330 ringi. Kuna tegemist pikamaasõiduga, siis kõigil neil oli veel võimalus. Teises sõidus vedas Soome paari Emilia — Heikki alt tehnika. Mootor hakkas tõrkuma, selle remondiks kulus palju aega ja nad kaotasid teise sõiduga liidritele ca 100 ringiga. Praktiliselt tähendas see esikoha konkurentsist väljalangemist. Peale kolmandat sõitu oli enam-vähem selge, et esikohale pretendeerivad Kaiar — Margus ja Andy — Karmen. Kolmas ja neljas koht jäid maha juba üle 100 ringi.

Neljanda sõidu lõppedes juhtisid Kaiar — Margus 24 ringiga. Viiendas sõidus suutis Karmen vahe vähendada 4 ringile. Külm dušš tuli meile kuuenda sõidu alguses, Kui Andyl hakkas pult tõrkuma. Kuni asjast aru saime ja pult ära vahetati, kärises vahe 30 ringile, kuid Andy jätkas väga heas tempos ja vähendas sõidu lõpuks vahe neljale ringile. Oli märgata, et kohati oli meie mudel Kaiari — Marguse mudelist 0,2-0,3 sekundit ringi peal kiirem. See aitas hellitada lootust! Seitsmenda sõidu sõitis ka Andy ja andis ühe ringi konkurentidele ära. Selles sõidus kihtuas Kaiari — Marguse mudel meie omaga praktiliselt võrdselt. Viimane sõit jäi Karmenile. Vahetuse ajal kuulsin Andyt Karmenile ütlemas: ”Mudel sõidab nagu jumal!” Viimases sõidus tegi Karmen väga ilusa sõidu, kuid konkurentide mudelit hakkasid kimbutama probleemid. Jälle oli meie mudel 0,2-0,3 sekundit ringi peale kiirem. Kaiar oli seevastu paaril korral sunnitud mudeli rajalt maha võtma kohendamiseks, et veidikenegi kiirust juurde lisada. Selle ajaga võttis Karmen 20 ringilse edu ja küsimus oli, kas meie mudel ikka kestab lõpuni? Kestis! Kui viimane minut tiksuma hakkas, oli selge, et meie paari võitu enam keegi ei ohusta. See oli Andyle ja Karmenile esimene ja väga magus võit endurodel.

Kolm paremat

1. Andy Aron — Karmen Mets, Sindi — Jõõpre 2734 ringi
2. Kaiar Tammeleht — Margus Jõgilaine, Saue — Haapsalu 2719 ringi
3. Risto Olkkonen — Lukas Patasius, Soome — Leedu 2567 ringi

Järgmine enduro toimub 2018 aastal Haapsalus ja meie esipaari ootab ees tiitli kaitsmine.

Johannes Mets
MTÜ Sindi Mudelisport
Sindi ANK tehnikaringi juhendaja