Eesti kolmik oli Bauska pikamaasõidus tubli

Lätis, Bauska linnas peeti meeskondlik kuuetunni sõit, kuhu oli kutsutud võistlema ka Pärnumaa esindus. Tiimis võistlesid Karin Mets, Karmen Mets ja Andy Aron.

Andy Aron, Karin Mets, Karmen Mets Bauskas Foto Johannes Mets
Andy Aron, Karin Mets, Karmen Mets Bauskas. Foto: Johannes Mets

29. aprillil toimunud Bauska meeskondlikul pikamaasõidul osalesid kuni 19-aastased noored. Kuna viimasel ajal on meie kontaktid lätlastega olnud päris tihedad, siis kutsuti meid ka sellele võistlusele. Algselt pidanuks võistlustele tulema tosin meeskonda. Kuna leedukad jäid tulemata ja ka Lätist loobus üks meeskond, siis asus võistlustulle 10 meeskonda.

Meie meeskond võistles koosseisus Karmen Mets, Andy Aron ja Karin Mets. Sõitsime kohale juba reede õhtul ja sellest oli kasu, sest telefoni teel saadud juhiste kohaselt kokku pandud mudel ei vastanud siiski nõuetele. Jõudsime võistlustele pääsemiseks reede õhtul mudeli veel nõuetele vastavalt ümber teha. Laupäeval saime paar tundi harjutada ja siis läks võistluseks. Tehnilise komisjoni tööle järgnes kvalifikatsioon. Meie meeskonnas langes kvalifikatsioonisõidu valik Karmenile, kuna ta sõitis meie omadest harjutamise käigus välja kõige kiirema ringiaja.

Karmen oli kvalifikatsioonisõidu järjekorras teine ja tegi seda väga hästi. Tema ringiaeg 4, 375 sek. jäi pikalt parimaks. Ülejäänud kaheksast meeskonnast kaks suutsid lõpuks siiski Karmenist kiiremad olla. Seega meile kvalifikatsioonis kolmas koht. Algus oli hea! Bauska rada on kuuerajaline ja meeskonnad jagati kahte viielisse gruppi. Meie sõitsime tugevamas grupis.

Võistlust alustas tavapäraselt nõrgem grupp. Meil oli ca 3 tundi vaba aega, kuna sõidud olid 25-minutilised. Kasutasime vaba aega automuuseumi ja Bauska lossi külastamiseks. Kindlus jättis võimsa mulje. Lossi restaureeritakse juba aastaid ja töödega ollakse umbes poole peal. Bauska lossis käisime omapead, giidi ei olnud. Keskajal käis loss rootslaste ja poolakate vahel käest kätte. Nii palju sain sotti inglisekeelsest tekstist. Strateegiliselt asub loss heas asukohas: kahe jõe vahel, mis raskendab ligipääsu. Imetleda oli lossis palju, kuid pidime võistluspaigas aegsasti kohal olema, et mitte starti hilineda.

Kuna meie meeskond alustas kolmandalt rajalt ja Karin tahtis kindlasti sisemistel radadel võistelda, siis alustaski meie meeskonnast tema. Ei tea, mis Kariniga juhtus, kuid sõidu algus läks tal väga rabedalt. Langesime vahepeal isegi 9. kohale jooksvas arvestuses. Sõidu lõpuks suutis Karin end veidi koguda ja tõsta meie võistkonna 7. kohale. Liidrist jäime maha 67 ringi! Nüüd olid kõik kaardid Karmeni ja Andy käes! Andy jätkas teises ja Karmen kolmanadas sõidus. Teises sõidus juhtus Junda meeskonnal saatuslik õnnetus. Vähese õlitamise tõttu kulus mootori puks niivõrd, et sõidu jätkamine osutus võimatuks ja mudel läks „boksi” remonti. Puksi vahetamine on väga aeganõudev töö ja selle aja jooksul saime neist mööda. Veel kahest meeskonnast saime mööda ilusa sõiduga ja kolmanda sõidu lõppedes asusime juba neljandal positsioonil.

Nüüd oli Karini kord n.ö. teisele ringile minna. Algul hoidsime hinge kinni, kuidas Karin sõiduga hakkama saab ja kas suudame neljandat kohta hoida. Meie taga oligi jooksvas arvestuses Junda meeskond. Nad vähendasid pidevalt vahet, kuid õnneks piisas Andy ja Karmeni poolt sõidetud edust ja neljanda sõidu lõpuks olime ikka neljandal positsioonil Junda ees. Vahe veidi alla 20 ringi. Viiendas sõidus suutis Karmen Junda meeskonnal eest ära sõita ja suurendas kuuendaks sõiduks Andyle turvalise edumaa.

Kuuendaks sõiduks oli jõudude vahekord enam-vähem klaar. Ruijena meeskonnal oli meie ees 35 ringiline edu ja Andyle sai antud juhtnöörid, et ilmselt ei ole meil midagi püüda. Peaeesmärk oli hoida neljandat kohta. Sõidu käigus ilmnes, et Ruijena ankrumehel ei laabu sõit hästi ja Andy võttis iga minutiga ringi või kaks tagasi. Korraks läks Ruijena meskonna mudel ka remonti ja meil tekkis juba lootus kolmandale kohale, kuid mudel saadi kiiresti sõidukorda ja lõpp-protokollis olime Ruijenast maas 11 ringi. Esikoha võitis väga tugev ja ühtlane Valmiera meeskond. Neile järgnes Riia Automuuseumi meeskond.

Lõppkokkuvõttes jäime oma tulemusega rahule, sest Läti tippudega on ikka väga raske rinda pista, kuigi mitte võimatu.

Johannes Mets
MTÜ Sindi Mudelisport
Sindi ANK tehnikaringi juhendaja