Barbara Lehtna oma elu meelistegevuste keskmes

Barbara Lehtna soovitas Sindi gümnaasiumi õpilastel käija vabatahtlikuna kõikvõimalikes kohtades ja omandada neidki kogemusi, mille järele esmapilgul otsest vajadust ei tunnetata.

Barbara Lehtna Sindi gümnaasiumi aulas Foto Kristi Suppi
Barbara Lehtna Sindi gümnaasiumi aulas. Foto: Kristi Suppi

Sindi gümnaasiumi majandusõpetaja Kristi Suppi korraldas 8. novembril kooli gümnaasiumiastme õpilastele loengu “Ettevõtlike noorte inspireerimine”. Lektorina esines Pärnu vabakutseline etenduskunstnik ja lavastaja Barbara Lehtna. „Kui tavaliselt õpilased kasutavad loenguid puhkamiseks, siis seekord nad osalesid loengus kuulaja rollis,“ ütles kooli direktor Ain Keerup, kes oli õpilaste osavõtlikkust kogu loengu kestel jälginud. Loeng kestis poolteist tundi ja see aeg oli õpilaste hinnangul väga osava leidlikkusega sisustatud.

Alustuseks rääkis Lehtna iseendast: oma elust, tööst, saavutustest, läbikukkumistest ja kuidas kõik see teda arendab. Tuli välja, et ta pole seni veel mitte kellegi alluvuses töötanud. Lehtla selgitas võimalusi, kuidas tulla toime tööl käimata ja elada endale meelepäraste tegevuste keskel. Lühidalt: kuidas olla oma elu kontroller. Maailmas ringi reisimisest saadud kogemusi jätkus jagamiseks ka kuulajatega.

Õpilaste arvates on loengud sageli igavate seletustega, aga antud juhul kaasati kuulajad oskuslikult loengusse sisse elama. Mängiti erinevaid mänge, milles pidi selgitama, joonistama või kirjutama paberitele mitmesuguseid tegevusi, et selle abil saada mängu lõppedes võõrastega tuttavaks.

Sindi gümnaasiumi õpilased kuulavad Barbara Lehtna loengut Foto Kristi Suppi
Sindi gümnaasiumi õpilased kuulavad Barbara Lehtna loengut. Foto: Kristi Suppi

Loengu käiku saatsid rohked naljad ja kuulajad lõõgastusid naerust. Lehtna lasi muusikal mängida ja tekitas õpilastele meeldivat aurat. Ühiselt sooritati erinevaid harjutusi, mis aitavad noortel mõtteid korrastada ja seada tuleviku kavatsusi. Harjutuste hulka kuulusid ‘’Mina mõistekaart’’ ja ‘’Elujoon’’. Harjutused lõpetati ’’10 päeva tegevuse kaartidega, mis teevad kellegi õnnelikuks’’ . Õpilased andsid need inimesele, keda kõige vähem tunti.

Paberlehtedele koostati oma elu tabeleid, mille kaudu püüti paremini mõista iseenda isikuomaduseid ja millisena tahetakse sõpradele, tuttavatele, võõrastele näida.

„Ütleme nii, et igav ei hakanud. Olen käinud igavatel ja pikkadel loengutel, aga seekord oli teisiti. Tegime lühikese päevaplaani, kuhu pidime kirjutama kasulikke tegevusi teiste heaks. Näiteks: tee kalli, tee kompliment ja ütle kui ilus ta täna on! Ma ei hakka nüüd küll plaane paberile kribama, aga kindlasti mõtlen edaspidi rohkem sellele, kuidas teistele head teha. Üleüldiselt oli see tõeliselt tore ja innustav motivatsiooni kursus,“ avaldas arvamust üks loengul osalenutest.

Loengu lõppedes kinkis Suppi tänutäheks Lehtnale Sindi gümnaasiumi nutikindad.

Uudisloo koostajad on Sindi gümnaasiumi meediaõppe praktikandid: Margit Viies, Karl Krispin Tammine, Anette Aas, Merilyn Nõmm, Edwin Eylandt