Karmen Mets Balti Karika etapi võitja

Automudelismi käesoleva sarja eelviimane Balti Karika etapp sõideti Sindis. Ülevaatliku reportaaži tegi toimunust Johanne Mets, MTÜ Sindi mudelisport Sindi ANK tehnikaringi juhendaja.

Karmen Mets Foto Marko Mets
Karmen Mets. Foto: Marko Mets

11. novembri õhtul kogunes Sinti veidi üle 30 automudelismi sportlase Eestist, Lätist, Leedust ja Soomest, et võtta üksteiselt mõõtu selle hooaja 7. Balti Karika etapil juhtrajasõidus. Reedel kestsid treeningud hiliste õhtutundideni.

Laupäeval algas võistlus kell 10.00 PR-24 klassiga. Osales 32 võistlejat. Esimese tuleproovi tegi läbi ka meie pesamuna Karin Mets. Võistlejad jagati nelja gruppi ja nagu tavaliselt alustasid reitingu põhjal nõrgemad. Kuna Karmenil selles klassis varasemat punktisaaki ei olnud, siis alustas ta D grupis koos oma pisiõega. Karmenil juhtus ka kaks tehnilist apsu: poolel sõidul tuli juhe mootori küljest lahti ja veidi hiljem tuli juhe lahti ka juhtpuldi küljest. Parandamine võttis omajagu aega ja hinnanguliselt läks kaduma umbes 30 ringi. C grupis võitis sõidu lätlane Ralfs Leitis 485 ringiga. B grupis pani Kaiar Tammeleht oma oskused maksma ja võitis selle grupi, kuid ei suutnud siiski üle sõita Ralfsi tulemust eelmises sõidus. A grupis valitses sõitu lõunanaaber Janis Sneiders, kuid ka temal ei õnnestunud Ralfsi tulemust üle sõita. Seda juhtub üsna harva, et klassi võidab C grupi võistleja.

Paremusjärjestus:
1. Ralfs Leitis Läti 485 ringi
2. Kaiar Tammeleht Eesti 484 ringi
3. Janis Sneiders Läti 479 ringi.

F1-32 klassis jagati võistlejad gruppidesse ja stardijärjekorda läbi kvalifikatsioonisõitude. Suuri üllatusi ei olnud, kuid Karmen sõitis end A gruppi, kus ees ootamas seni temast tugevamad sõitjad. Eelkõige Leedu noormees Dominykas Budrys. Kõige põnevamaks osutuski A grupi sõit, kus pinget jätkus lõpuni. Etenduse andsid Karmen ja Dominykas. Iga sõiduga vahetus liidripositsioon nende vahel mitu korda. Viimases sõidus mõni sekund enne lõppu oli Karmenil väike edu sees, kuid siis tuli vääratus ja see maksis esikoha. Karmen kaotas 10 sektoriga, ehk siis Sindi rajal ca 4 meetrit. Nende kahe kõrval Janisele võimalust ei antud!

Paremusjärjestus:
1. Dominykas Budrys Leedu 354,9 ringi
2. Karmen Mets Eesti 354,8 ringi
3. Janis Rage-Ragis Läti 352 ringi

Pühapäevaks jäi kõige kiirem klass ES-24. Ka siin grupeeriti võistlejad läbi kvalifikatsioonisõitude. Karmen platseerus B gruppi. A gruppi sõitsid end kõik sarja hetke parimad. D ja C grupi sõidud läksid ootuspäraselt. B grupi võitis Karmen, kuigi lõpus hakkas mudel veidi jukerdama. Jäi veel oodata, kuidas lõpeb sõit A grupis. Algus ei olnud favoriitidele paljulubav. Kõik jäid Karmeni sõidugraafikust maha. Teises pooles hakkasid tasapisi tõusma ja Karmenile järele jõudma Dominykas Budrus ja Peteris Taurins. Kahes eelviimases sõidus olid kumbki vaheldumisi Karmenist isegi ees ringi või kahega, kuid eelviimases sõidus kaotas Dominykas Karmenile oluliselt mustal rajal ja kaotas lootused viimases sõidus Karmenit edestada. Peteris seevastu omakorda lõpetas sõidu punasel rajal, mis ei ole Sindis ka kergete killast. Näha oli, et Peteris üritas tõsiselt, kuid tegi siiski liiga palju sõiduvigu ja A grupi sõidu lõppedes oligi sündinud Karmeni üks salasoov: võita Balti Karika etapp. Õnnitlejaid oli hulganisti ja Karmen ise ka lausa säras!

Viimane Balti Karika etapp toimub 9-11. detsembril Vilniuses.