Laevamudelistid kogunevad Pilkuse järvele

laevamudelid2015 (1)7.-8. mail 2016 toimuvad Otepää vallas Pilkuse järvel raadio teel juhitavate kestvussõidu paatide rahvusvahelised võistlused “Tamme karikas”.

See oli täpselt 10 aastat tagasi, kui laevamudelistide aktivistid Eesti tehnikaspordi liidu toel rajasid Pilkuse järve äärde, järve kohale kõrguva tamme alla (sellest ka võistluste nimi) võistlussilla. Ehitusel olid abiks ka sõbrad Lätist – selle ala harrastajad. Sellest ajast alates on aastas kord või kaks seal raadio teel juhitavate paatide võistlusi korraldatud. Traditsiooniliselt on olnud see hooaja avavõistlus Baltikumis, nii ka seekord.

Tänu looduskaunile kohale ja heale organiseerimisele on “Tamme karikas” võistlus, laevamudelid2015 (2)kuhu tulevad kohale nii naaberriikide selle ala parimad kui ka kaugemate riikide esindajad. Alati on külalisteks olnud lätlased, viimastel aastatel leedukad ja valgevenelased, käinud on ka soomlased. Seekord oodatakse külalisi ka Venemaalt ja Norrast. Tase on kõrge: osalevad piloodid, kes on maailma meistrivõistlustel saanud medaleid ja pääsenud finaalidesse.

Kestvussõidu mudelid võistlevad ristkülikukujulisel võistlusrajal mõõtudega 100 x 50 meetrit, mille tagasirgel on lisaks sirge, keskel 10 meetrit raja sissepoole nihutatud poi, nii et tekib M-tähele sarnane võistlustrass.

Pärast mootorite soojendamist tuleb mootorid seisata, et need stardisignaali kõlades taas käivitada ja asuda võistlusringe läbima. Sõiduaega on 20 minutit. Tehakse kaks sõitu, millest parim läheb arvesse. Kui paadiklassis on võistlejaid rohkem kui 13, sõidetakse kahes grupis ning võitja selgitatakse finaalsõidus kuhu pääseb 12 parimat.

Juhtub sõidu ajal paat seisma jääma või ümber minema, toob päästemeeskond paadi sillale ning võistleja võib selle taas sõidukorda seada ja sõitu jätkata.

Võisteldakse paadiklassides mis on varustatud kas 3,5- või 7,5- või 15kuupsentimeetrise silindrimahuga “nitro” mootoritega või 27- või 35kuupsentimeetriliste bensiinimootoritega. Võimsamates paadiklassides ulatuvad kiirused kuni 100 km/h.

Sel aastal tuleb uuendusena võistlus vabaklassis, kus ainsaks piiranguks on paadi pikkus, mis ei tohi ületada 1,5 meetrit. Paat võib olla varustatud ükskõik millise sisepõlemis – või elektrimootoriga. Sõiduaeg neli minutit. Nii, et need, kellel on kodus mõni raadio teel juhitav mootorpaat, mida soovitakse proovile panna, on oodatud osalema.

Treeningsõidud algavad laupäeval, 7. mail kella 10, võistlussõitude algus kell 12.

Et kaugemad osalejad aegsasti koduteed alustada saaksid, on pühapäeval võistluste algus kell 9.

Rohkem infot: https://www.facebook.com/laevamudelism/

Lisainfo: Toomas Torv, tel 5045 353.