Kylauudis.ee

on kodanikualgatuse korras sündinud infoportaal, mis vahendab kodukandi uudiseid ja elulist infot inimeselt inimesele. Loe lähemalt!

ENFRDEESFILVVRO

Kaastööd ja kirjad
palume saata e-posti aadressil info@kylauudis.ee

Nädala mõte

"Pilk üle õla ja sammuga edasi."

Vaata nädala mõtete arhiivi!

Viimased uudised

Arhiiv

Sõbrad, toetajad

september 2015
E T K N R L P
« aug   okt »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Pärnu maavanem Kalev Kaljuste: sain Sindist hea hariduse – keskhariduse!

Alanud õppeaasta esimesel päeval külastas Sindi gümnaasiumit Pärnu maavanem Kalev Kaljuste.

Kalev Kaljuste, Pärnu maavanem Foto Urmas Saard

Kalev Kaljuste, Pärnu maavanem. Foto: Urmas Saard

Õppides Sindi kogemustel

Maavanem meenutas, et Sindis kooliteed alustades oli aasta 1985. Esimesse klassi läks 80 õpilast. Õpiti kahes paralleelklassis. „Siin õppides ei tulnud mul mõttessegi, et peaksin vahepeal kooli vahetama. Ma sain Sindist hea hariduse – keskhariduse! Minu arvates on õppides tähtis asjadest aru saada ja ülesanded õigel ajal ära teha. Õpime ikka iseendale, mitte õpetaja ega kellegi teise jaoks. Mida rohkem õpid, seda rohkem mõistad, kui vähe sa tegelikult tead ning soov uute teadmiste järele aina kasvab,“ rääkis Kaljuste lihtsalt mõistetavast kogemusest.

Maavanem kordas möödunud aastal kuuldud president Toomas Hendrik Ilvese kooli alguse telepöördumisest tõdemust, et hea õppimine on kooli, õpetaja, õpilase ja lapsevanema ühine looming. Uute asjade õppimisel elus ei tohi me kunagi unustada rõõmu, õnne ja põnevuse tunnet. „Õppides peame usaldama ja oskama kuulata teisi: endast targemaid ja elukogenumaid inimesi – oma õpetajaid! Õppige oma õpetajatelt, kaaslastelt ja elust enesest.“

Ta ei kahtle, et raha, mille riik või omavalitsus otsustab paigutada haridusse, teenib ennast kindlasti tasa. „Õiglase palgaga motiveeritud õpetajad, tuleviku vajadustele otsa vaatavad õppekavad ja korrastatud koolid annavad meile selle, millest kasvavad targad inimesed ning oma riiki austavad – vastutustundlikud kodanikud,“ kinnitas Sindi gümnaasiumi vilistlane.

Heade uudiste lainel

Ain Keerup, Sindi Gümnaasiumi direktor, annab Aabitsad kätte Foto Urmas Saard

Ain Keerup, Sindi Gümnaasiumi direktor, annab Aabitsad kätte. Foto: Urmas Saard

Sindi gümnaasiumi direktori Ain Keerupi kinnitusel tõotab käesolev õppeaasta koolile head. Tema hinnangul on selleks mitu selget märki. Esimestes klassides hakkab õppima 42 väikest koolilast: 40 õpilast eesti õppekeelega ja 2 vene õppekeelega. Veelgi paremaks uudiseks peab direktor seda, et 10. klassis alustab õpinguid 21 õpilast. „Pessimistid tahaks kohe siinkohal öelda, et kunagi olid gümnaasiumiosas paralleelklassid. Olidki, ja sel ajal oli ka Audru Kool keskkool, täna mitte, ja Pärnu-Jaagupi. Tõstamaa keskkoolis asub tänavu 10. klassis õppima 7 õpilast ning Häädemeeste Keskkoolis 5. Selles võrdluses on meie kooli 21 õpilast väga hea tulemus. Seda on rohkem kui varasematel aastatel,“ esitas Keerup võrdlevaid arve. „Hoiame ühes koos pöialt, et Sindi gümnaasium kestaks veel sajandeid. Siinjuures suur tänu kõigile, kes on meie kooli ja tema tulevikku uskunud.“

Esimesel koolipäeval julgustas direktor lastevanemaid, kes ei peaks oma võsukeste pärast muretsema, sest klassijuhatajad Naima, Margit ja Jelena on kõik kogenud õpetajaid. „Väga paljud lapsed on nende hoole all sirgunud toredateks inimesteks. Nii saab kindlasti olema ka teie lastega. Ühel ilusal päeval saate šoki, sest Teie laps teatab tõsisel ilmel, et õpetaja on teist targem. Nii võib juhtuda, aga siin ei saa mina aidata. Peate lihtsalt ise ka iga päev õppima ja pingutama, et see nii ei juhtuks.“

„Oskused ja teadmised annavad vabaduse!“

Pöördudes 9. ja 12. klassi õpilaste poole viitas Keerup tõsiasjale, et igal aastal jääb keegi õigel ajal lõpetamata ja ilma vähimagi manitseva sõnata jättis neilegi valiku vabaduse: „Olge siis Teie see, kui Te seda niiväga soovite.“

Alatu temp

Paraku pidi direktor heade uudiste kõrval võtma jutuks ka halva sõnumi sellest, et keegi tarkuse puuduses elav ja kaaslastest vähe hooliv ning arglikkusega silma paistev inimene saagis paar nädalat tagasi öö varjus maha koolimaja ees oleva punase vahtrapuu. „See oli väga inetu tegu! Isegi kui see oleks olnud tavaline puu pargis, oleks selline tegu väga rumal, aga kuivõrd tegu oli Sindi kooli sümboliga, oli tegu ääretult alatu!“ Keerup peab väga tähtsaks selle südametu inimese tabamist. „Teadmine süüdlase leidmisest leevendaks natukenegi muret, mis on paljude õpilaste ja õpetajate südames. Ma isegi ei kujuta ette, mis oleks õiglane karistus, mida selline inimene vääriks. Nii et kui keegi, kas või natukene midagi on kuulnud, andke palun teada.“

Hea või halb või mõlemad korraga

Marko Šorin, Sindi linnapea, tervitab algava õppeaasta esimesel koolipäeval Sindi gümnaasiumi õpilasi Foto Urmas Saard

Marko Šorin, Sindi linnapea, tervitab algava õppeaasta esimesel koolipäeval Sindi gümnaasiumi õpilasi. Foto: Urmas Saard

Kuid direktoril oli veel üks uudis, mida võiks samaaegselt liigitada nii halvaks kui heaks. „Lähiaastatel Sindi pais lammutatakse ja kujundatakse ümber kärestikuks. Pais on olnud mõnes mõttes Sindi linna sümbol. Tema hävitamine on aga parema tuleviku tarvis kaladele. Kooli sümboli hävitamine ei toonud aga kasu mitte kellelegi. Siit väike üleskutse – jäädvustage täna veel olemasolevat paisu oma nutivahenditega, et sellest jääks väärikas mälestus.“

Aabitsat tasub uuesti lehitseda ka palju aastaid hiljem

Sindi linnapea Marko Šorin on maavanema koolivend, kes toetas oma sõnavõtuga Kaljuste väga sisutihedat mõttearendust. Linnapea lisas juurde oma kooli loosungi: „Oskused ja teadmised annavad vabaduse!“ Vabadus tähendab edaspidistes eluetappides õigete valikute tegemist ja kaugeltki mitte rumaluste korda saatmist. Aga Šorin lõpetas lühikese tervituse näitega tema enda põnevast kogemusest. Ta soovitas hoida alles Aabitsat ja suureks saades seda aeg-ajalt lehitseda. Ammu tuttavaks saanud leheküljed võivad tulevikus uuesti värskelt meelde tuletada seikasid koolipäevilt, mis muidu argiaskeldustes kipuvad ununema.

Urmas Saard

Comments are closed.