Hiiumaal kasvas suhkrumüük seitse korda

Hiiumaa kaupluste esindajad kinnitasid nagu ühest suust, et aasta algus tõi maakonnas ootamatult kaasa paanilise suhkru kokkuostmise, mida meediakajastus omakorda võimendas.

Rimi kommunikatsioonispetsialist Katrin Bats ütles, et Kärdla Säästumarketit tabas aasta esimesel nädalal suisa suhkrupaanika. “Suhkrut osteti lausa plokkide kaupa,” kirjeldas Bats.
Kui tavaliselt ostetakse Kärdla Säästumarketis nädalas umbes 700 kilo suhkrut, siis Batsi kinnitusel hakati alates 4. jaanuarist suhkrut ootamatult kokku ostma ning kauplus müüs nädalaga ära 5233 kilogrammi suhkrut. Nädal hiljem oli kaupluses veidi rahulikum ja müüdi ligi 1160 kg suhkrut.

“Tundub, et hiidlased on nüüd küll pikaks ajaks suhkruga varustatud,” lausus Bats.

Hiiumaa tarbijate ühistu juht Agu Kohari kinnitas, et suhkru müük kasvas Konsumi poodides aasta algul hüppeliselt. “Odav suhkur sai kiiresti otsa,” ütles Kohari.

Ka Selveri avalike suhete juht Annika Vilu märkis, et Hiiu Selveris hakkas suhkrumüük kasvama 3. jaanuarist, kui ilmus esimene selleteemaline meediakajastus.

“Hiiu Selveris oli suhkrumüük kahel esimesel jaanuari nädalal kaks korda suurem kui detsembri esimestel nädalatel. Seega olid hiidlased suhkru kokkuostul pigem tagasihoidlikud, sest keti teistes poodides oli kasv 3–4- kordne,” võrdles Vilu.

Suhkur kallineb

Vilu selgitas, et suhkruralli sai hoogu juurde meedia poolsest võimendamisest ning rahustavad “ärge ostke”-sõnumid kannustasid hoopis järjest rohkem inimesi suhkrut varuma. Batsi sõnul tarnib Eestis suhkrut Nordic Sugarit esindav OÜ Montemar, kes andis hinnatõusust kõigile jaekaupmeestele teada juba möödunud aasta lõpus. Hiljemalt veebruaris peaks Rimi andmetel suhkruhind kerkima umbes 10 protsendi võrra ja selle põhjuseks on olukord maailmaturul, mis avaldab mõju ka toidukaupade hindadele. Nimelt on maailmaturul toimunud suhkruhinna tõus, kuna suhkrut on vähe.

Nii Bats kui ka Kohari ütlesid, et paanika algataja pole teada, kuid pikas perspektiivis ei saa suhkrupaanikast suurt kasu keegi, sest pärast viimast kahte nädalat ei osteta suhkrut mõnda aega. Annika Vilu nentis, et jaekettidele ühe toote ootamatu kokkuostmine kasu ei too, sest laovarud on planeeritud, silmas pidades perioodi keskmist tarbimist, ja nende kiire kahanemine toob paraku lähemale hinnatõusu.

Autor: Kalev Kask, Hiiu Nädal